September 2011 (Hilde i L.A)

September 2011

Hollywood Bowl

I går var jeg og Vero på Hollywood Bowl og så The Fray og Kelly Clarkson opptre. Er ikke nødvendigvis så stor fan av noen av de, men jeg er en stor fan av Hollywood Bowl på sommeren. Følelsen av å være nede i en stor dal med masse øde fjell rundt, Hollywood skiltet som svakt kan sees i bakgrunnen og et stort lysende kors på toppen av den ene dalsiden, gjør det hele helt magisk!

Bik Bok Cravings

Bilder: Bik Bok

Point Dume, Malibu

Etter en veldig lang skoleuke som varte til lørdag, var det utrolig herlig å kjøre ut til Point Dume i Malibu. Det må være den fineste stranden jeg har vært på her borte, så idyllisk og nydelig! Var nesten ingen mennesker der, og de få som var der hadde tatt med seg hundene sine, så jeg fikk bare enda mer lyst på en liten vofs! Etter stranden stakk jeg og Elina og spiste på Toast i West Hollywood. Som vanlig ble det tortilla suppe og steak tacos på meg. Jeg er egentlig ikke så glad i suppe, men den er bare helt fantastisk god!

The Dime

20120722-085147.jpg På fredag var jeg og noen venner på The Dime, en liten bar som ikke ligger så langt unna meg! Den er knøttliten og alltid like stappfull, så man må like og stå som sild i tønne for å ha det gøy her. Det gjør ikke jeg, men det var koselig å se vennene mine igjen. Lillebror og Fredrik dro på tirsdag, så har hatt besøk i over tre uker i strekk. Savner de allerede masse!

Malibu

20120722-041234.jpg Etter en lang uke og på en dag med nærmere 30 grader er det ingenting som slår en avslappende dag i Paradise Cove i Malibu.

School school school

De siste ukene har gaatt med til kjempe mye kos, og masse lekser og skolearbeid. Har i tillegg blitt svindlet og hatt eksamener, saa her har det gaatt i ett kjoer av baade oppturer og nedturer. Naa har jeg startet session 2 av sommeren og jeg skal ta to nye fag pa fem uker. Fag som egentlig skulle ha vaert gjennomfoert paa 16 uker, saa her gaar det fort i svingene! Litt for fort igrunnen, men om fem uker er det forhaapentligvis vel overstaatt. Yay! I helgen har jeg klart aa bli syk, mens guttene har vaert i Vegas. I morgen starter en hektisk skoleuke og disse fem ukene ma jeg ta bussen (5 timer totalt tur/retur i reisetid) fire dager i uken. Er det verdt det? Ja!! Her om dagen var det TRETTIATTE grader i Northridge. Hater the Valley!! Men det hadde ikke vaert verdt det hvis jeg hadde maattet gjoere det over en lengre periode. Fem uker holder i massevis og jeg er sikkert rimelig asosial fremover..

Newport Beach

Her om dagen var vi med fine Christelle og Nicole til Laguna og Newport Beach. Det var en utrolig fin dag, selv om nesten hele gjengen endte opp rimelig stekte og solbrente (noe vi fortsatt er noen dager senere.) Jeg elsker virkelig dette området og kunne mer enn gjerne tenke meg å bo her. Jaja, kanskje om noen år? Kvelden endte i Marina del Rey pa min gamle Cheesecake Factory. Da vi bodde i Marinaen dro vi hit hver uke for a kose oss ved havnen. Memories!!

Universal Studios

Jeg er litt dårlig til å oppdatere om dagen, jeg har nemlig fått besøk av verdens beste lillebror og Fredrik. Så den siste tiden har jeg vært litt reiseleder og fått presset inn litt fornøyelser oppi alt skolearbeidet. Her om dagen var vi ute på Greystone og kom sent hjem, men alikevel presset jeg gutta krutt med på Universal Studios. Jeg er jo som et barn når det kommer til sånne ting og liker å bruke besøk som en unnskyldning for å komme meg avgårde. Hadde dog litt dårlig samvittighet da det var 75(!!) minutters ventetid på studio turen og 45 minutter på alt annet og 30 grader. Tror med andre ord at det var jeg som hadde det morsomst den dagen...

Foster the People konsert

Fryman Canyon Park

20120629-185954.jpg Jeg skal ærlig innrømme at jeg er en gå-tur nerd. Og jeg har funnet min soulmate i Veronica, som er like nerdete og gågal som meg. Så da hun inviterte meg på kveldstur til Fryman Canyon ble jeg selvfølgelig med til tross for at hodet verket og at jeg hadde stått opp 05.30 samme dag. Og for en park! Det var så fint og grønt, utsikten var fantastisk og selskapet enda bedre. Noe som jeg syns er veldig trist er at nordmenn som drar på ferie til L.A ofte kommer hjem skuffet over byen. Det er som oftest fordi de kun har sett helvete som er Hollywood Blvd og Walk of Fame eller Santa Monica. L.A har så utrolig mye å by på, og etter fire år lærer jeg noe nytt om byen ukentlig. Etter turen stakk vi på Primo (et must) og spiste det som i mine øyne er verdens beste salat (chicken cobb) og drakk te. Maten på Primo er noe av det jeg kommer til å savne aller mest med LA- for maten der er seriøst himmelsk.

Fest i Hollywood

20120630-131927.jpg På fredag dro Christelle, Nicole og jeg på wrap-party for "4-stjerners reise" hos en kompis i Hollywood. God mat, fine folk og generelt bra stemning gjorde det til en veldig fin kveld. I går dro jentene til Vegas, mens nerde-Hilde ble igjen i LA for å gjøre eksamensoppgaver. Jeg angret litt da jeg så statusoppdateringen til Christelle i går kveld om at Calvin Harris skulle spille på utestedet de skulle på, men men..

hildelarsen

1, Hamar

Studerer kommunikasjon ved California State University, Northridge og bor i West Hollywood. Kontakt: hilde_mostue@hotmail.com